اجاره عسل ارگانیک فیروزکوه (بدون تغذیه شکر)

(تعداد بازدید: 3956)   تهران ,  فیروزکوه 

عسل بدون تغذیه شکر و کاملا طبیعی منطقه کوهستانی فیروزکوه که در تابستان از کندوها برداشت شده است. این عسل خام (عسل زنده) است و آنزیم های مفید اصلی عسل که با گرما از بین می رود در این محصول حفظ شده. زنبورهای این عسل بصورت عمده از گیاهان دارویی آویشن و گون تغذیه می کنند که باعث می شود عسل، عطر و طعم بسیار دلپذیری داشته باشد.

 

چرا این عسل ارگانیک و بدون مواد افزودنی است !

زنبور دار این کندوها برای اینکه عسل ها کاملا طبیعی باشد و هیچ گونه خوراک شکری به زنبورها ندهد صرفا در شش ماه اول سال اقدام به برداشت عسل از کندوها می کند و در 6 ماه دوم سال (فصل پاییز و زمستان) که دیگر شهد گل کمی موجود است برداشتی از کندوها انجام نمیدهد و تغذیه شکر را صرفا در حد نیاز زنبور برای زنده ماندن انجام میدهد که زنبور ها از گرسنگی نمیرند. این زنبور دار روستایی در طول زمانی که به زنبور شکر می دهد به هیچ عنوان عسل تولید شده را برداشت نمی کند و این عسل صرف تغذیه خود زنبور در پاییز و زمستان می شود. با شروع بهار کندوها را به روستای اطراف بابل (شهر بهار نارنج ایران) می برد که زنبورها از شهد بهاره مرکبات استفاده می کنند. با پایان فصل بهاره و گرم تر شدن هوا عسل تولیدی این مدت که به عسل مرکبات معروف هست به طور کامل برداشت می شود و به عنوان عسل مرکبات به دست مصرف کننده می رسد. سپس زنبور دار کندو ها را به منطقه فیروزکوه میبرد و در تابستان برداشت عسل آویشن و گون این منطقه را انجام میدهد. این محصول حاصل این برداشت تابستانه منطقه فیروزکوه و بدون هیچگونه شکر یا تغذیه شکری هست. 

با سردتر شدن هوا در فیروزکوه که منطقه ای کوهستانی است کندوها به باغات قم و گرمسار (با توجه به شرایط آب هوایی) منتقل شده که شهد عمده آن مناطق یونجه و خارشتر است

عسل خام به دلیل وجود آنزیم هایی موجود در آن بخش عمده خاصیت دارویی آن وابسته به این آنزیم ها هست. این نوع عسل در سرما و فصول سرد اصطلاحا رست می بندد که این نشانه بر خلاف تصور قالب یکی از علائم عسل طبیعی می باشد. در صورتی که به عسل حرارت مستقیم داده شود آنزیم ها از بین می رود و به آن عسل مرده می گویند و البته عسل دیگر رست نمی بندد و خاصیت دارویی آن هم به دلیل از بین رفتن آنزیم های آن بسیار کاهش پیدا می کند. از آنجایی که این عسل در فصل تابستان برداشت می شود تا فصل زمستان رست می بندد ( این موضوع باعث کاهش کیفیت عسل نمی شود) اما برای تحویل در زمستان به صورت استاندارد (حرارت غیر مستقیم) و با قرار دادن ظرف عسل در آب گرم ملایم رست عسل به صورت موقت باز می شود که بعد یک ماه در صورت سرد بودن ممکن است مجدد رست ببندد (یعنی عسل همچنان زنده است)


درخواست رایگان رزرو
تضمین بهترین قیمت
رزرو آنلاین اقامتگاه
تاریخ ورود
تاریخ خروج
تاریخ ورود و خروج را انتخاب کنید



  • تعداد بزرگسال
  • تعداد خردسال

خدمات رزرو شده شما:

رزرو عسل ارگانیک فیروزکوه (بدون تغذیه شکر)

calender
calender
  • تعداد بزرگسال
    + -
  • تعداد خردسال
    + -
خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید
خدمات رزرو شده شما :

مبلغ قابل پرداخت








دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است

نظری ثبت نشده است.




ارسال نظر و امتیاز

ثبت نظر









با ثبت نظر خود، به مسافران آتی این اقامتگاه جهت ارزیابی کمک کنید